joi, 4 februarie 2016

Episodul 95: The usefull pet

Săptămânile astea am tot umblat hai hui. Întâi la Zagreb, acum la Brugg.
Cu treabă, nu turist. De fiecare dată, deciziile au fost luate cam pe genunchi iar eu am fost cel mai convenabil plasat.
Călătoria la Zagreb a fost decisă cam în ultimă instanță, așa că acolo sunt circumstanțe atenuante pentru tovarășii de la noi. Practic s-au rezolvat probleme de principiu cu două zile înainte de data stabilită, așa că na, cine să se ducă decât ăla care n-are nevoie de viză. Pe termen lung e folositor să ai ciotcă de indieni la îndemână, da’ la înghesuială de-asta nu mai merge.
Vizita în Elveția însă n-a mai fost aranjată pe genunchi. Well, mint. Tot pe genunchi a fost făcută treaba, da’ chiar nu era nevoie. Se știa data călătoriei încă din decembrie, și toată lumea a stat degeaba și și-a numărat degetele. Cu o săptămână înainte, hopa stai, cine se duce? Cum cine, da’ nu de-aia avem albu’ acili-șa?
Cred că pe undeva p-acolo pe la noi, cineva s-a prins de faptul că sunt un animăluț de casă foarte util pe lângă gospodărie. De ce să ne mai batem capul cu vize, aprobări, cheltuit bani, când petul se mișcă lejer prin majoritatea locurilor unde avem noi de trimis? Are și clasă destul de mică, e low maintenance, oferta zilei!
Așa că nici n-am ajuns bine acasă de la Zagreb, că a trebuit să-mi spăl și să-mi calc cămășile cu mânecă lungă. Viața lu’ Marcoci și pe negrul ăla de-mi spală mașina, că luna asta a luat banii degeaba. Jumătate din timp masina a stat în parcare nemișcată, așa că n-a avut nimic de spălat la ea.
Credeam că am luat cam degeaba haina asta groasă, că deh, când o să apuc s-o port? Mno, deja se cheamă că și-a scos banii...
E enervant că am o singură pereche de ciubote mai groase, dar asta deja era overkill. Bine, la cât de rece (sau nu) e aici, puteam să-mi iau și pantofii, așa că a doua pereche de ghete chiar nu prea se justifică.
Să vă zic câte ceva de cele două orașe.

Zagreb45 de minute de zburat de la Munchen, cu un avion care ziceai că-i tramvai. Chiar râdeam cu Jasem, că nouă ne-a luat cam tot atât de acasă până la DXB. Prima impresie a fost la aeroport. Nu s-a pus problema să ne lege la terminal. Nu pentru că zborul a fost oarecum regional ci pentru că...n-au. N-au terminale. Deloc. Toate avioanele se parchează undeva, autobuz și asta e. Control pașapoarte, 3 ghișee. O bandă pentru bagaje. Gata. Cred că toată clădirea aeroportului încape în terminalul nou de la Otopeni...
Orașul în sine: Zici că e Brașov, nițel mai curat dar parcă și un picuț mai mic. În rest, bucățică ruptă. Aceleași străzi înguste și întortocheate în centru, Catedrala (Biserica Neagră), Piața Sfatului, Republicii, 7 Noiembrie, totul e acolo. Pe bune, așa senzație de deja-vu n-am avut niciodată. Bine, străzile par mai puțin găurite (deși asta poate fi exagerat, că n-am mai fost de oarece vreme prin Brașov ca să știu cât de perforate sunt străzile lor), tramvaiele sunt și noi nouțe, și părea curățel bine peste tot.









Zagrebienii sunt foarte mândri de istoria lor, așa că au la loc de cinte statuia lui Nikola Tesla


Deși era frig rău de tot (vreo -8°C și vânt) acest nene picta în fața clădirii Teatrului Național, 

și erau și ceva oameni pe la terase. Aparent, cică asta e varianta cea mai populară de ars vremea, zăcutul cu ceasurile la o cafea. Destule magazine închise, dar patiseriile nu. Asta mi s-a părut chiar mișto, păpușelele se mișcau:



Dacă tot am fost în țara lui „Hajde Gorane!” am zis să mănânc din bucatele tradiționale.
Mai întâi, kebapcici. Adică ceva ca niște mici. Am mâncat în două locuri, buni, da’ nu ceva să scrii acasă. Nu cred că e chestie de patriotism (nu la mine, în orice caz), da’ părerea mea de mâncăcios e că micii noștri, făcuți cu simț de răspundere și din materialul corespunzător, dau de pământ de la distanțe maritime cu omologii croați.
Urmează, vițel la capac. Descrierea perfectă a chestiei ăsteia este:


Încununarea: salată de caracatiță/ risoto negru cu inele de calamar. Asta e din categoria „holy mother of god, pe cine trebuie să omor ca să mai capăt o porție?”
Desigur, eu fiind țăran coclit și neumblat prin țări străine, nu știu cum fac chestii similare grecii sau italienii sau francezii sau spaniolii, respectiv ăia care au dreaq acces când vor mușchii lor la fructe de mare proaspete. Da’ presupun că indiferent cât de bune le fac și ei, astea ce le-am halit la "Zelen Dvor" sunt la loc de cinste.
Tovarășii sunt foarte patrioți și se jură că au cele mai și cele mai dintre cele mai, da’ sincer din tot ce am mâncat în cele patru restaurante la care am fost, în afară de ubersalatele alea nu am fost foarte impresionat de altceva. Nu că ar fi rele, că nu sunt, da’ nu sunt ieșite din comun. Ca o mențiune notabilă ar fi peștele la gratar. Colegul Jasem s-a ferit să mănânce chestii terestre pe motive de halal (sau mai degrabă non halal) așa că a mâncat pește. Trebuie să recunosc, peștele a fost foarte bun de fiecare dată, langustinele încă mișcau când ni le-au arătat la masă, și nu câștigă marele premiu din motive pur subiective. Eu unul nu mă omor cu peștele, iar langustinele, deși foarte bune, au un raport nașpa tare efort de curățat vs. cantitate de carne. Îți iei în farfurie o grămadă de orătănii de-alea, și la sfârșit au un ditamai maldărul de craci și carapace (pe care te-ai chinuit ca sfântu’ să le crăpi și să le desfaci și să alegi ceva din ele), și ai mâncat cam tot cât din 3 creveți tiger...

La plecare, cea mai tare găselniță: de la control pașapoarte treci PRIN Duty Free ca să ajungi la porți. Nu e un culoar sau magazine separate, nu, treci printre rafturi. Cu grijă, că ai geanta după tine și poate agăți ceva...
Am zburat prin Frankfurt și avionul spre DXB a fost un 747 nou. Am plătit un upgrade la Economy-premium și cred că n-am greșit. Loc berechet, reglaj suplimentar la scaun, nițică mai multă atenție.




Brugg: Prima chestie: am zburat cu A380! Yeei! Din păcate, nu pot să spun că a fost mai mult decât 



Avionul părea obosit, se vedeau semne de uzură pe la scaune și butoane, nimic impresionant. Poate ceva mai liniștit decât 777, dar nu mi s-a părut mai bine decât cu 747-le de la Lufthansa. Desigur, clasa bou-vagon e altceva decât la fotolii de piele și bar, da' deh, dacă n-am învățat destulă carte...Am aterizat la Zurich, și toate au mers ca pe roate. Surprinzător de multe mașini pentru o țară în care cică toată lumea merge cu trenul, bicicleta și alte mijloace eco. Alea or fi pentru turiști, că noi am stat al naibii de mult la coadă la ieșirea din parcarea aeroportului, plus ceva aglomerație pe autostradă.

Hotelul e chiar peste drum de gară și în imediata apropiere de Brugg Kabel AG unde am avut treabă. Greu de zis câte stele are hotelașul ăla. Se zvonește că trei, dar sunt de-alea mai micuțe așa. E frumușel, foarte bine plasat, curat, dar are și bube. Sunt vreo 4 sau 5 prize disponibile în cameră, dar toate sunt standardul local, care nu acceptă ștecherul rotund tipic european. Nu mai discutăm de cel britanic (care e folosit și în UAE). Din fericire, e o priză DIN în baie (pentru uscătorul de păr, da' a mers foarte bine și laptopul) iar ștecherele mici europene se potrivesc în prizele lor, deci nici telefonul n-a sughițat de foame.
Cel mai mare bai însă mi se pare prețul. Oricum, e clar că sunt subiectiv influențat de hotelurile din Asia, unde la prețul ăsta ai o ditamai camera sau chiar junior suite, da’ na, unde dai 10€ pe un cremwușt și o cafea, nu trebuie să te mire prea tare 150€ pe camera de hotel.
E o corcitură ciudată hotelul ăsta. Nu are internet în camere, dar are în hol. Nu are cana de fiert și ceaiul sau nessul pus la dispoziție de cele mai multe hoteluri, dar are frigider cu o bere, o sticlă de apă minerală și una de coca cola, pe care le înlocuiește proprietarul în fiecare zi. Și papuci! are papuci, ceea ce la foarte multe hoteluri nu vezi. În nici un caz nu la 3 stele. Una peste altu’, e ok și nu dormi în frig. Proprietarul (Dl. Lang) e o creatură foarte ciudată, cu o mutră semănând cu Mark Twain – inclusiv mustața – și o voce pițigăiată. Cred că cel mai bine seamănă cu Geppetto. 
Foarte de treabă omul...
Orașul...E și mai ciudat. Nu e foarte mare, aș zice că într-o oră, poate una jumate, i-ai dat o tură completă. Nu știu cât de vioi este pe timpul zilei, că am tot fost la treabă și n-am avut ocazia să văd. Dar seara nu e mai nimeni pe străzi, și toate magazinele sunt închise. Luni seara orașul era mort, marți am fost surprins de câtă lume era la cină în restaurante. Restaurantele sunt 90% italiene, trattoria, pizzeria. Menu-urile în italiană și germană, așa că na, succesuri multiple la ales ceva.








A se observa puzderia de lume aflată pe străzi duminică după-amiaza...

Orașul e curat, așa cum te-ai aștepta de la zona asta. Dimineață am văzut și de ce:


Da, aia e o masinuță care aspiră inclusiv trotuarele. Mișto.
Lângă gară e amenajată o ditamai parcarea pentru biciclete. Bine, nu e chiar parcare, mai degrabă un rastel imens, că e pe straturi. Nu foarte surprinzător, că na, Elveția, aer curat, vaca Milka, doar n-o să meargă ăștia cu mașina...Well, da, doar că nu. Nu numai că e plin de mașini, dar discutăm de M6, SLK, RS5 și asemenea. În plus, SUV-uri. Multe, și mai rar Hyundai. Presupun că după ce treci de surpriza inițială, realizezi că sunt mulți care locuiesc aici și câștigă banii în Zurich sau Aargau.
Zborul de întoarcere n-a fost prea faimos, am avut parte de doi draci în jurul vârstei de 6 ani, tipici vârstei. Gălăgioși spre exasperare, cu butonul de volum blocat la maxim, și desigur cu viermi în fund. Prin urmare, ciuciu somn. Ca un punct mișto, chiar arată cool luminițele mici-mici de pe tavan la A380. Me gusta.
Am reușit să mă bag în pat pe la 1:30, și desigur că la 6:30 când a sunat alarma mi-a venit să mor nițel.
La servici, două mailuri mai importante din alea 24 necitite:
24 Februarie 2016: Oerlikon – Zurich.
1-3 Martie 2016: Seevetal – Hamburg.
Desigur, anunțuri pentru inspecții la fabrică. Timp este destul ca să aranjeze pentru altcineva, și nici nu e foarte sigur că o să se meargă la ele (echipamentele sunt destul de standardizate). Da’ dacă or să vrea să meargă, cred că știu deja cum îl cheamă pe ăla care trage lozul...


Un comentariu:

  1. Buey , bine ai revenit ! Mda , chiar dacă pentru scurtă vreme !!
    Știi tu , diferența între un elvețian bogat și unul sărac este că săracul își conduce singur Mercedesul...

    RăspundețiȘtergere